Get Adobe Flash player

3D Μαθησιακό Περιβάλλον

Τα 3D εικονικά περιβάλλοντα στη μαθησιακή διαδικασία

3D Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα: Ένα εικονικό περιβάλλον σκοπό δεν έχει να αντικαταστήσει την πραγματική τάξη αλλά να την εμπλουτίσει. Μπορεί να αποτελέσει ενα αποτελεσματικό εργαλείο διδασκαλίας για τον καθηγητή και ένα ελκυστικό, συνεργατικό και βιωματικό περιβάλλον για τους μαθητές, είτε βρίσκονται σε απομακρυσμένη σύνδεση, είτε στον ίδιο χώρο

LESSON1 from nikoskons on Vimeo.

Υλοποίηση εκπαιδευτικής δραστηριότητας στην εικονική τάξη Με  τις επαυξημένες δυνατότητες των 3D εικονικών περιβαλλόντων είναι δυνατό όχι μόνο να προσομοιωθούν οι συνθήκες ενός φυσικού περιβάλλοντος, αλλά υπάρχει η δυνατότητα οι ίδιοι οι μαθητές να αλληλεπιδρούν με τα μαθησιακά αντικείμενα  με πιο βιωματικό τρόπο. Σχετικές έρευνες βεβαιώνουν ότι ένα τρισδιάστατο εικονικό περιβάλλον υποστηρίζει εποικοδομιστικές  μαθησιακές δραστηριότητες αφού επιτρέπει στους συμμετέχοντες να αλληλεπιδρούν άμεσα με το μαθησιακό αντικείμενο-πληροφορία. Σύμφωνα  με τον Winn (1997), ο παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας παρουσιάζεται συχνά ως εμπειρία «τρίτου προσώπου». Μέσα στο εικονικό περιβάλλον ο μαθητής έρχεται  σε επαφή με την πληροφορία σε «πρώτο πρόσωπο» αφού επιλέγει πότε και πως θα εμφανιστεί. Συχνά καλείται ο ίδιος να κατασκευάσει ένα μέρος της προς μάθηση πληροφορίας καθιστώντας τη διαδικασία σύμφωνη με τις αρχές του εποικοδομισμού. Από την άλλη πλευρά παρά την τρισδιάστατη  αναπαράσταση του φυσικού περιβάλλοντος και την αίσθηση της κοινής παρουσίας των συμμετεχόντων υπάρχει η έλλειψη της φυσικής επαφής. Αυτό δημιουργεί αρκετά ζητήματα προς διερεύνηση, όπως η μικρή δυνατότητα μετάδοσης της μη λεκτικής επικοινωνίας, και η μειωμένη αντίληψη της ψυχοσυναισθηματικής και σωματικής κατάστασης των υπόλοιπων συμμετεχόντων. Σε μια προσπάθεια να διερευνήσουμε τέτοια ζητήματα, αναπτύξαμε και υλοποιήσαμε ένα μάθημα στην 3D πλατφόρμα OpenSim. Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν ενθαρρυντικά για την εφαρμογή τέτοιων μεθόδων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση αλλά και σε μεικτή (blended learning) διδασκαλία.

lesson2 from nikoskons on Vimeo.